feministyczno-genderowo-queerowa mozaika myślowa


Miłość nie wyklucza - żądamy ustawy o związkach partnerskich!
Blog > Komentarze do wpisu
Reklama

Przyszła wiosna a wraz z nią reklamy środków odchudzających.

Bez przerwy, przynajmniej przez radio, bo telewizji nie oglądam.

Wkurzają mnie - nie, nie głupotą, bo do tego jestem już (chyba:) przyzwyczajona. A swoją drogą może warto ogłosić konkurs na najgłupszą reklamę (kandydatur jest mnóstwo:)?

Wkurza mnie to, że są skierowane wyłącznie do kobiet. Tylko kobiety tyją? Według danych statystycznych na otyłość cierpi w Polsce 30% kobiet i ...45% mężczyzn.

Tylko kobiety się odchudzają? 

Po co kobiety się odchudzają? Otóż nie dla zdrowia czy dobrego samopoczucia, tylko ...żeby podobać się mężczyznom  - w wyjątkowo irytującej reklamie, powtarzanej w kółko pani śmieje się perliście (i sztucznie) "a mężczyźni wzroku ode mnie nie mogą oderwać"...

A mężczyźni nie muszą się podobać? Są zawsze piękni? 

Chyba wystarczy:)

czwartek, 29 maja 2014, kobietawkryzysie
Tagi: reklama gender

Polecane wpisy

  • zakłamywanie historii

    Tomasz Lis - taki dziennikarz - napisał felieton na temat kolejnej rocznicy stanu wojennego a w nim: "To jest dobry dzień, by podziękować za wolną Polskę. To je

  • Nie mam pomysłu na tytuł

    "Gazeta" zamieściła w sobotę obszerny artykuł będący chyba (chyba - bo to nie było napisane) głosem w dyskusji na temat całkowitego zakazu aborcji. Trzeba sobie

  • "Mistyka kobiecości"

    Kupiłam pierwszy tom z biblioteki Kongresu Kobiet. Książka, autorstwa Betty Friedan, jest z 1963 roku, a więc dosyć stara (specjalnie sprawdzałam, czy to na pew

  • Reklama

    Przyszła wiosna a wraz z nią reklamy środków odchudzających. Bez przerwy, przynajmniej przez radio, bo telewizji nie oglądam. Wkurzają mnie - nie, nie głupotą,

  • Wolne żarty...

    Jack'u! Ty mi takich rzeczy nie rób! Szczególnie jak stoję w kuchni i trzymam w ręku patelnię z rozgrzanym olejem! Jak zobaczyłam list od Ciebie, to o mały włos

TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Komentarze
2014/05/29 15:32:26
Teraz tylko czekaj grzecznie w kątku na miano wściekłej feministki:))). He, he.

Reklama jest odzwierciedleniem (nieco przerysowanym) rzeczywistości. A może nie tyle rzeczywistości, co stereotypowego wyobrażenia o niej. Kobiety są klasyfikowane i wciskane w wąskie szufladki i zasadniczo kobieta w reklamie jest sprzętem a nie istotą ludzką. Ten sprzęt ma działać i dobrze służyć.
Bo jak nie, to go NIKT NIE ZECHCE.
-
2014/05/30 09:27:29
Czyli inaczej mówiąc reklama nie kłamie bo pokazuje strukturę władzy? Tak, masz rację. Mąż koleżanki kiedyś mówił, że "kobiety muszą być piękne, bo chcą być utrzymywane". O jak mnie dziad zapienił!:) Tym bardziej, że wcale koleżanki nie utzymywał, wręcz przeciwnie.
-
2014/05/30 16:41:30
Moim zdaniem oceniania kobiet przez kryterium urody nie da się ani zatrzymać ani odwrócić. To działa jak perpetuum mobile. I nie ma co się kopać, tylko trzeba przyjąć na klatę:). Nie oznacza to jednak, że jesteśmy bezradne i mamy dać się wcisnąć w 90-60-90 i włosy blond do pasa.

Możemy: mnożyć w nieskończoność kanony urody tak, żeby się dobrze czuć ze swoją urodą a nie dostrajać się (albo dokrajać) do wzorców narzuconych.

Możemy też (i to się zaczyna dziać) nie oszczędzać mężczyzn pod tym względem i nie usprawiedliwiać. Wytykać braki urody (te wynikające z niechciejstwa i zaniedbania) równie bezwzględnie i surowo jak wytykamy je kobietom. Nic mnie tak nie irytuje jak obleśny, zapuszczony facet bez zęba na przedzie oceniający kogo by to chętnie "przeleciał". No sorry.
Mężczyźni powoli zaczynają dbać o urodę i bardzo mnie to cieszy, bo świadczy to o tym, że jednak kobiety na świecie istnieją i nie wszystkie czekają , aż je ktoś "weźmie" tylko same "biorą".

I trzecia rzecz - możemy uparcie i cierpliwie zwracać uwagę na inne aspekty, nie tylko urodę. Mężczyzn ocenia się przez pryzmat wiedzy, umiejętności, inteligencji, poczucia humoru, zasobności portfela i sprawności seksualnej. Cóż stoi na przeszkodzie, żeby tę samą miarę stosować do kobiet? Jeśli już musimy oceniać:)

-
2014/06/02 10:18:22
Podejrzewam, że kobieca uroda ewoluowała w patriarchacie - kiedy mężczyźni przejęli władzę, kobieca uroda stała się naturalną "bronią". Ale ja lubię kobiecość, nawet bardzo:) Przyłapałam sie nawet na tym, że mam więcej sympatii do kobiecych mężczyzn niż do męskich kobiet:)
Masz rację - potrzebna nam pewność siebie i nie uleganie presji. Zresztą to działa - kobieta pewna siebie jest bardziej atrakcyjna:)
Stopniowo to się dzieje - moje córki są już krytyczne wobec chłopców (moja szkoła?:). Bo rzeczywiście społeczeństwo nadal ostrzej ocenia kobiety, pod każdym względem.
-
2014/06/19 13:58:34
Reklama wcale nie jest odzwierciedleniem rzeczywistości. W niej odbijają się nasze wyobrażenia o rzeczywistości, w której dzieci w białych bluzeczkach zasiadają z uśmiechem do obiadu z obojgiem rodziców, w której mama z uśmiechem dopiera białe skarpetki, a tata zmęczony po całym dniu pracy odrywa się już nie od gazety, a od laptopa do pysznego serka.
Reklama sprzedaje w ten sposób nam złudzenia. Kobieta w tej optyce jest kurą domową, kokietką dbającą o urodę, głupiutką i rodzinną.
-
2014/07/01 13:15:40
Takich kobiet chcemy?
-
2014/07/20 23:40:10
Mnie irytują reklamy "żryj i kupuj proliver" :)
-
2014/07/21 10:38:04
Mnie też:) Propagują bezmyślność, co nie?
-
2014/07/24 12:16:29
Jestem za takim konkursem.
A swoją drogą, nawet najlepsze reklamy mnie wnerwiają.
-
2014/07/25 12:42:18
:)